بالا بردن حافظه با تخم بلدرچین طلایی

 تینا جعفری متخصص تغذیه با اشاره به عملکرد مطلوب تخم بلدرچین بر روی حافظه انسان، می‌گوید: افراد مسن و افرادی که در معرض بیماری آلزایمر هستند، از تخم بلدرچین در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

تخم بلدرچین برای درمان ناراحتی‌های اعصاب و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مفید است.

وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین‌ها به خصوص ویتامین E باعث شده که تخم بلدرچین برای درمان بعضی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های گوارشی، سنگ کلیه، صفرا و فشارخون مفید باشد.

مصرف مدام تخم بلدرچین به کاهش تجمع مواد سمی در خون و کاهش تجمع فلزات سنگین کمک می‌کند.

سفیده تخم بلدرچین منبع خوب فسفر، مس، روی، اسیدهای آمینه و زرده آن شامل اسیدهای چرب ضروری است.

ارزش غذایی تخم بلدرچین در مقایسه با تخم‌مرغ‌ به مراتب بالاتر است. یک تخم بلدرچین هر چند که وزنش حدود یک پنجم وزن تخم‌مرغ معمولی (11 گرم) است، ولی نسبت به تخم‌مرغ معمولی 3 برابر خواص تغذیه‌ای دارد.

افراد مسن و افرادی که در معرض بیماری آلزایمر هستند، از تخم بلدرچین در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

بالا بردن حاظه با تخم بلدرچین

سه نکته جالب درباره تخم بلدرچین:

  • طعم تخم بلدرچین درست مثل تخم مرغ است. با این تفاوت که تخم های بلدرچین کمی از لحاظ طعم غنی‌ترند (زیرا زرده آنها نسبت به سفیده از تخم مرغ بزرگتراست)، اما به طور کلی طعم و مزه آنها با تخم مرغ خیلی متفاوت نیست.

بالا بردن حافظه با تخم بلدرچین

  • پختن تخم بلدرچین به همان روش پختن تخم مرغ است. اگر شما می توانید تخم مرغ بپزید لازم به ترس برای پخت و پز تخم های بلدرچین نیست. به عنوان مثال، شما می توانید آنها را در املت بریزید و یا از آنها اگر واقعا ماجراجو هستید و زمان زیادی در اختیار دارید حتی می توانید با استفاده از آنها یک کیک پخته و به جای تخم مرغ از تخم بلدرچین استفاده کنید (معمولا ۵-۶ تخم بلدرچین جایگزین ۱ تخم مرغ می شود.)
  • اگر شما می‌خواهید چیز زیبا برای یک مهمانی شام آماده کنید تخم های بلدرچین واقعا به تنهایی برای خوردن زیبا هستند.

برچسب ها: مرغ محلی جوجه مرغ محلیتخم مرغ محلیتخم بلدرچینمرغ بومی – قفساردک

منبع:حافظه برتر