املت توت فرنگی

((املت توت فرنگی))

مواد لازم برای املت توت فرنگی 3 نفر:

– 75گرم یا سه‌چهارم فنجان توت‌فرنگی به صورت طولی نصف شده
– 9  عدد تخم‌مرغ (زرده و سفیده آن جدا شود)
– 2 قاشق سوپ‌خوری پودر قند و یا شکر
– 3 قاشق سوپ‌خوری خامه زده‌شده
– یک قاشق چای‌خوری سرخالی پودر وانیل
– 25 گرم و یا 2 قاشق سوپ‌خوری کره

طرز تهیه:‌

1 – یک کاسه بلوری متوسط آماده کنید. سپس زرده‌های تخم بلدرچین طلایی را به همراه شکر یا پودر قند در آن بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا مایه پف کرده و کمرنگ شود. حالا مایه را به خامه زده شده و وانیل اضافه کنید.
2 – در کاسه بلوری دیگری سفیده‌های تخم بلدرچین طلایی را با هم‌زن به حدی بزنید تا سفید شود.
نکته: برای امتحان کافی بودن میزان هم‌زدن سفیده‌ها، ظرف را کج کنید. اگر سفیده‌ها بیرون نریخت یعنی به اندازه کافی سفت شده است. سپس سفیده را با دقت به مخلوط زرده تخم بلدرچین طلایی و خامه و وانیل اضافه کنید.
3 – کره را در تابه‌ای متوسط بریزید و آن را روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب شود. سپس مخلوط مایه را در کره داغ‌شده بریزید و شعله اجاق‌گاز را پس از گذشت 2 دقیقه کم کنید تا سطح زیرین مایه سرخ شود. حالا برش‌های توت فرنگی را روی نیمه‌ای از سطح تخم بلدرچین طلایی داخل تابه بریزید و با استفاده از کفگیر، نیمه دیگر تخم بلدرچین طلایی را روی توت‌فرنگی‌ها برگردانید و به مدت 2 دقیقه، حرارت‌دادن را ادامه بدهید. به این ترتیب به همین راحتی املت توت‌فرنگی آماده سرو است.
نکته: در پخت این املت به جای توت فرنگی از انواع توت‌های دیگر مثل توت سیاه، شاتوت و حتی هلو و یا ترکیبی از چند میوه هم می‌توان استفاده کرد.