((راز جوان ماندن پوست با تخم بلدرچین))

تغذیه بهترین کمک کننده به پوست است. به این منظور مخلوطی از ویتامین ها و ریزمغذی های ضروری برای متعادل نگهداشتن پوست می توانند کمکتان کنند.

با تغذیه سالم -پوست شاداب و شفاف

برای کامل شدن ویتامین روی بدن خود غذاهایی مانند صدف دریایی و جگر گوساله و تخم بلدرچین مناسب است، این غذاها حاوی روی قابل جذب برای بدن هستند. جوانه گندم یا نان کامل حاوی مقادیر اندکی روی هستند که جذب آنها توسط بدن به سختی انجام می شود. گیاهخواران می توانند از مکمل های روی استفاده کنند.
تغذیه بهترین کمک کننده به پوست است. به این منظور مخلوطی از ویتامین ها و ریزمغذی های ضروری برای متعادل نگهداشتن پوست می توانند کمکتان کنند.پوست شفاف

پوست شفاف

• ویتامین نارنجی

ویتامین C همان طور که شما را سرحال می آورد و انرژی تان را افزایش می دهد، در مقابل رادیکال های آزاد هم، می تواند شما را یاری کند. این ویتامین، سرعت تعمیر و بازسازی DNAA سلول هایی را که در اثر اشعه ماورای بنفش تخریب شده اند، بالا می برد. درمان ضد چروک شما که با خشکی پوستتان و پیری زودرس مبارزه می کند، در میوه ها و سبزیجات متمرکز شده است. ویتامین C که تاثیر جذب کننده دارد، در توت فرنگی، کیوی، پاپایا، انگور فرنگی سیاه و … موجود است؛ قطعاً این خوراکی ها باید در لیست غذای روزانه تان قرار بگیرند. سوفی اُرتگا لوئف، متخصص پوست، در همین زمینه یادآور می شود که:«آنتی اکسیدان ها، مانند ویتامین C، A، E، روی و سلنیوم، دفاع سلولی پوست در مقابل اکسید شدن را تقویت می کنند. و این سرمایه ای برای تقویت پوست از داخل بدن، به لطف تغذیه است.»

•یک دفاع طبیعی در مقابل حمله زیر پوستی

اسیدهای چرب از پوست شما محافظت می کنند. مجموعه ای از امگا3، از دیواره سلول ها در مقابل حمله رادیکال های آزاد که توسط اشعه ماورای بنفش تولید شده اند، محافظت می کند. یک دفاع طبیعی که شما می توانید در اولویت قرار دهید، قرار دادن ماهی در لیست غذایی تان است. در لیستتان این ماهی ها را حداقل دوبار در هفته بگنجانید. ماهی تن، ماهی آزاد، مارکو و ساردین. کنسروها فواید امگا3 را در خود حفظ می کنند.کسانی که گیاه خوار هستند می توانند منابع مناسبی از امگا3 را در روغن کلزا، روغن کتان یا گردوی تازه بیابند.

• سویا کلاژن سازی می کند

سویا یکی از یاری رسانان مهم پوست است. سویا حاوی ایزوفلاون است که تاثیر محافظت کننده در مقابل اشعه ماورای بنفش دارد و ضمناً کلاژن را برای به تاخیر انداختن آسیب ها تقویت می کند. کلاژن حدوداً از بیست سالگی شروع به از دست دادن انعطاف پذیری اش می کند. ذخیره های کلاژن در طی سالیان بدون اینکه تجدید شوند، در نبود غذاهایی سرشار از کلاژن مانند سیرابی و آبگوشتی که استخوان فراوان داشته باشد، کاهش می یابد.

• پوست بدن را از داخل بدن مرطوب نگهدارید

کرم ها، پوست را از بیرون تغذیه می کنند. اُرتگا لوئف این نکته را یادآوری می کند که:«برای مرطوب کردن عمیق پوست، نوشیدن 5/1 لیتر آب در روز را از یاد نبرید. از الکل اجتناب کنید زیرا سلول های پوستی را مرطوب نمی کند و پوست را از شکل می اندازد. چای سبزنیز سرشار از آنتی اکسیدان است. این چای آبرسانی مناسب به پوست را تضمین می کند.» این دلیل خوبی است که هر روز صبح یک فنجان چای سبز بنوشید. پوست برای اطمینان از مرطوب بودن به بهترین وجه ممکن، نیاز به چربی مناسبی دارد. مواد غذایی حاوی ویتامین E مانند خوراکی های روغنی و در راس آنها گردو و بادام را در اولویت قرار دهید. یک آووکادو برای پیش غذا و تکه های جلبکدریایی روی سالاد، برای تامین نیاز به امگا3 کفایت می کنند.
نکته: برای داشتن پوستی درخشان، یک دوره درمانی مکمل توسط امگا33 را بگذرانید.

• ویتامین های محافظ!

ویتامین های گروه B برای سلامت پوست شما بسیار مفیدند! هر کدامشان ویژگی خاص خود را برای متعادل کردن پوستتان به همراه دارند. ویتامین1B و ویتامین 2B، که ریبوفلاوین هم نامیده می شود، بافت پوست را تقویت می کنند. ویتامین 3BB به عنوان دیواری محافظ برای پوست، در مقابل نور خورشید به کار می رود و در مرطوب کردن پوست نقش دارد. پوستی که بیش از حد معمول خشک باشد، می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین 3B باشد. ویتامین 5B برای رشد و مقاومت پوست ضروری است. 6BB برای پوست های چرب مازادسبوم را تنظیم می کند. ویتامین 9B، 8B و 12B عملکرد درست سلول ها را تضمین می کنند. برای اینکه ویتامین های BB را به بشقابتان بیاورید، جوانه گندم را به لیست غذایی تان اضافه کنید. محصولاتی با منشأ حیوانی مانند جگر، تخم مرغ، تخم بلدرچین گوشت یا ماهی آزاد را نیز برای خود تهیه کنید.

• استفاده از روی

با وجود اینکه روی، یک ریزمغذی ارزشمند و مرکز اطمینان بخشی برای کارکرد سلول های شماست، کمبود این عنصر پدیده نادری نیست. کمبود روی عدم تعادل در پوست به وجود می آورد که به شکل بازگشت جوش ها یا خشکی پوست بروز پیدا می کنند. روی آثار جوش ها را بهبود می بخشد و عفونت های پوستی مانند پسوریازیس را برطرف می کند. میزان روی پیشنهادی برای یک روز، 122 میلی گرم است اما عوامل اختلال انگیزی مانند استرس، زیاده روی در مصرف کافئین، ذخیره این ماده را به سرعت به مصرف می رساند.

جوان سازی پوست

• تهیه ماسک

شما می توانید با محتویات یخچالتان، برای روی پوست ماسک تهیه کنید. در مقابل تمایل به خوردن برای بهره بردن از فواید میوه ها و سبزیجات مخلوط شده، مقاومت کنید. برای تاثیر مناسب ماسک ها روی صورت، یک موز را له کرده و روی صورتتان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

برچسب ها:تخم بلدرچینتخم مرغ محلیمرغ محلی – جوجه مرغ محلیقفس اردکمرغ بومی

مرجع:پوست شفاف