((گالاتین بلدرچین))

ابتدا بلدرچین ها را بی استخوان کرده البته سعی کنید با پشت و رو کردن بلدر چین ها استخوانهای آن را در بیاورید تا به دلیل کوچک بودن بلدرچینها زیاد برش نداشته باشد، کار وقتگیری است ولی ارزشش را دارد. شما می توانید مثل مرغ آنها را بی استخوان کنید .

سپس آنها را به مقداری آب لیمو ، زعفران ، فلفل سیاه ، نمک ، زردچوبه و دارچین آغشته کرده و بگذارید 2 الی 3 ساعت در یخچال بماند. در این زمان برنجی را که قبلا خیسانده بودید آبکش کرده (برنج را باید زنده بردارید) و به آن پیاز سرخ کرده (به پیازم فلفل ، کمی نمک ، ادویه گرام ماسالا ، کمی ادویه مرغ ومقدار کمی دارچین اضافه کنید) ،زرشک تفت داده شده با شکر ، کشکمش تفت داده شده ، خلال پسته و بادام و خلال پوست پرتقال را به آن اضافه کنید و با این مواد شکم بلدر چینها را پر کرده و شکم آنها را بدوزید.

بعد در یک ظرف پیرکس حلقه های پیاز را چیده و روی آن گوجه حلقه شده قرار دهید و بعد کمی نمک روی آنها بپاشید و بلدرچینها را روی آنها قرار دهید و بعد از مایعی که از مرینید کردن بلدرچینها باقی مانده روی آنها ریخته و دوباره روی آنها را با قلم مو کمی زعفران و روغن بمالید و در فر با حرارت 185 درجه سانتی گراد به مدت تقریبا 45 دقیقه قرار دهید تا بلدرچینها پخته و طلایی شود.

حال می توانید میل کنید.
حقیقتا نوش جانتان